24 mars 2009

Brunt, beige & blått! av Rimna

Det första som fångade min uppmärksamhet när jag öppnade paketet från Inkido var detta härliga nougatbruna grafiska rospappret. Vissa delar av roserna har jag limmat brunt glitter på för att förstärka mönstret.



Det blev en layout om utsikten från Carlstens fästning som vi besökte sommaren 2008. Använt mig av härligt glimmande enfärgad carstock som bas och de mönstrade papper Ros, rosa och blå prick. Det ljusblå rutiga pappret är från nya sommarkollektionen, så fint!

Här ser man några av stämplarna som jag använt, Fjäril - stor som jag stämplat på ljusblå vellum och Doodle som ramar i fotot fint. Bokstäverna är utstansade från ett matt underbart mörkt chokladfärgat papper ur Skin papprena.

Perfekt att skriva journaling i är stämpeln Skrivcirkeln. Här skymtar även Kärlekstext som jag stämplat lite med på fotot. Och såklart Fjäril - liten, även den stämplad på ljusblå vellum. Fjäril - mellan återfinns också på denna lo, den smyckar den utklippta rosen.


Jag var tvungen att fortsätta på samma färgtema. Denna gång blev det ett stilrent studentkort. Har maskat textstämpeln Idas sommar och Fjäril - stor, både på kuvertet och kortstommen. Några brads och band räcker för att få till det där lite lyxiga känslan jag ville åt.


Embossade även en fjäril med ljusblå glitterembossing på vellum och fäste över den stämplade fjärilen på kortet. Och Student - oval stämpeln fick samma behandling med det läckra embossingpulvret ljusblå glitter.

Kram Anna Maria

1 kommentar:

Kickans_blogg sa...

Åh, superfina alster!! :0)
Kramen Kicki